speaker-photo

Γειτονιά της Τεχνολογίας και Ρομποτικής

SciCo

Η Α.Μ.Κ.Ε. «SciCo» (Science Communication) έχει κεντρικό στόχο την επικοινωνία και διάχυση επιστημονικών θεμάτων στο ευρύ κοινό μέσω καινοτόμων, διαδραστικών και ψυχαγωγικών μεθόδων.

Στόχοι της SciCo είναι:

  • Η προώθηση της σωστής επικοινωνίας και μετάδοσης της επιστήμης.
  • Η πρόκληση ενδιαφέροντος των νέων για την επιστήμη.
  • Ενδυνάμωση και ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων.

1 . Εργαστήρια Επιστημών 1:

Ολα τα χρώματα είναι ένα: Αυτό το πείραμα είναι γνωστό ως δίσκος του Νεύτωνα.

Κερί σε ποτήρι : Μπορούμε να σηκώσουμε το κερί χωρίς να το σηκώσουμε με τα χέρι μας, χρησιμοποιώντας μόνο τους νόμους της φυσικής;

Ένας επιστήμονας στην κουζίνα! Αλλάξτε χρώμα σε διάφορα διαλύματα με τη βοήθεια του κόκκινου λάχανου.

Το άθραυστο μπαλόνι: Αν πλησιάσουμε ένα φουσκωμένο μπαλόνι με αέρα σε φλόγα, θα σκάσει. Θα μπορούσαμε να φτιάξουμε ένα άθραυστο μπαλόνι;

2. Εργαστήρια Επιστημών 2:

Κινούμενα χρώματα: Μπορεί ένα αστρικό νεφέλωμα να χωρέσει σε ένα πιάτο; με γάλα και σαπούνι μπορεί.

Ιπτάμενο πλαστικό: Μπορούν τα πράγματα να πετάξουν χωρίς φτερά; όχι ? Με τους νόμους της φυσικής μπορούμε να αλλάξουμε αυτή την απάντηση;

Διαγωνισμός Μηχανικών: Χρησιμοποιώντας αντικείμενα καθημερινής χρήσης οι ομάδες θα κληθούν να κατασκευάσουν μια γέφυρα.

3. Εργαστήρια Τεχνολογίας: Γυαλιά Εικονικής Πραγματικότητας (VR)

Παρακολουθήστε εικονικά μέρη από δεινόσαυρους μέχρι το απέραντο διάστημα.

Προβάλετε αντικείμενα στο χέρι σας: Κρατώντας έναν QR κύβο διάφορα αντικείμενα μπορούν να προβληθούν στο tablet ώστε να μπορείτε να κρατήσετε πλανήτες, φυτά και ζώα.

Διαγωνισμός tech-balls: Ποιος μπορεί να μετακινήσει τις τρελές μπάλες τεχνολογίας από απόσταση και να περάσει όλα τα εμπόδια;

4. Εργαστήρια Ρομποτικής:

1) Εισαγωγή στο Arduino:

Στο εργαστήριο οι συμμετέχοντες θα μάθουν τα βασικά εξαρτήματα ενός Arduino, θα κάνουν τα πρώτα βήματα τους στον προγραμματισμό και θα δημιουργήσουν ένα έξυπνο σύστημα.

2) Εισαγωγή στο App Inventor

Οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με βασικά στοιχεία του App Inventor, και στη συνέχεια θα εφαρμόσουν τις γνώσεις τους για να δημιουργήσουν μια εφαρμογή που θα τρέχει σε περιβάλλον Android.

5. Εισαγωγή στο Micro:bit
Στην ενότητα αυτή θα ανακαλύψουμε μαζί τις δυνατότητες του μικρού υπολογιστή Micro:bit, θα εξοικειωθούμε με τον προγραμματισμό και θα μάθουμε να γράφουμε το δικό μας κώδικα. Μέσα από τις δραστηριότητες της ενότητας θα έχουμε την δυνατότητα να κατανοήσουμε τις βασικές λειτουργίες του micro:bit ενώ παράλληλα θα εξοικειωθούμε με τη χρήση των κουμπιών και αισθητήρων που διαθέτει, δημιουργώντας, δοκιμάζοντας και αξιολογώντας τα προγράμματα που θα φτιάξουμε.

Συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες μαθαίνουν να το φωτίζουν με τέτοιο τρόπο ώστε να σχηματίζεται μία καρδιά. Αφού εξοικειωθούν με τη λειτουργία του microbit, επεκτείνουν το πρόγραμμά τους κάνοντας την καρδιά να αναβοσβήνει. Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας το επιταχυνσιόμετρο του microbit και τον κατάλληλο κώδικα θα φτιάξουν ένα εικονικό ζάρι. Τέλος, με τον αισθητήρα θερμοκρασίας και τον κατάλληλο κώδικα θα φτιάξουν και ένα θερμόμετρο που θα απεικονίζει την θερμοκρασία του χώρου.